onsdag 28 augusti 2013

Tid

Vad man väljer att göra av sin tid är väl upp till en själv. Idag var jag och såg två teaterpjäser. Båda var genrep. Skådisarna var dock superproffsiga och tappade inte text en gång. Det var två monologer. Första med en man och andra med en kvinna. Såhär rent spontant kan man ju säga att för kvinnan handlar det så mycket om utseende och identitet som sexuell varelse. Medan mannen bara får vara sig själv utan att någon tänker så mycket på hur han ser ut. Mer om detta kan ni läsa i min teater och film blogg. Länk till höger.

Sen laddade jag hem ett komplicerat klipp program som jag inte förstår mig på. Men jag är envis och jag är för stolt för att be om hjälp. Kanske dock ska fråga nån som kan. Jag har ju trots allt lite kontakter. Jag håller på med ett projekt som jag ska presentera i en blogg. Det blir en form av videodagbok. Filmat på mina två smartphones.

Begåvade människor måste göra så är det. De bara måste det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.