lördag 31 augusti 2013

Ren och hel

Jag försöker öva mig att vara positiv. En kille från försäkringskassan ringde och ville boka in ett möte och jag hade lust att säga "dra åt helvete." men jag bet mig i läppen och försökte tänka på fördelarna med att gå på möte med fk. Kanske får man lite hjälp ändå även om jag inte har så positiva erfarenheter från fk. Eller mjo blandat. Den här vändan med Misa som gick åt helvete var det iaf en bra handläggare på fk som fångade upp det hela. Jag och den här unga Misa tjejen funkade inte så bra ihop. Hon hade skrivit i sina papper att jag luktade starkt och fränt och att jag hade kolsvarta händer av smuts. Vilket är en grov överdrift. Jag mådde inte så bra då så visst var jag kanske inte så hel och ren som är önskvärt. Men nu duschar jag varje dag. Är noga med att byta kläder ofta. Jag svettas ju mycket av medicinerna. Ja det är inte lätt. Men jag anstränger mig. Jag sprejar deo på hela kroppen och tvättar med två olika tvålar. Till håret har jag köpt et märkeschampoo som motverkar mjäll. Tänderna sköter jag med mellanrumsborstar och borstar noga. Så visst är jag i bättre skick nu än för några år sen.

1 kommentar:

  1. Man MÅSTE ju samarbeta med FK, annars åker man ut så att det visslar om det.
    Superbra att du tar hand om dig bättre nu, åtminstone jag mår bättre av att kroppspyssla litegrann - duscha, raka benen, färga hår och ögonbryn och så. Det gör jag för min egen skull och ingen annans eftersom jag inte har någon partner. Kram Bea, hoppas mötet med FK går bra.

    SvaraRadera

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.