torsdag 1 augusti 2013

Inlagd

Jo jag ska berätta om min vistelse på psyket. En överläkare hade ringt polisen. Två gubbar i 60 års åldern ringde på min dörr så fick jag åka med i en skruttig bil till St:Göran. Poliserna var ändå snälla men lite roliga. De sa "nu får du en gratistaxi till psyket"  Vi vet inte vad det här handlar om." När jag kom in var jag helt uppriven jag skrek och var svinotrevlig mot personalen. Jag var aggressiv och spottade och fräste. Fick träffa tror jag tre olika läkare. Jag skulle först göra en anmälan på överläkaren som skickade in mig men jag tog tillbaka den. Jag ändrade sen attityd och började samarbeta med personalen. De tog prover. Jag fick ett eget rum. Jag  fick medicin. Jag försökte bete mig och gjorde som jag blev tillsagd. De andra patienterna vill jag inte nämna med hänsyn till dom. Jag skrevs ut från tvångsvården i tisdags nu ska jag gå på öppenvården. Men jag vill ha ett yrke. Det är trist att ha hamnat i denna situation. Men jag får ta dag för dag. Hoppet är det sista som överger människan. Det värsta är bara att jag känner mig så otroligt drogad av medicinen. Jag vill ha en second opinion.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.