onsdag 28 november 2012

Rökpelare

Det var lite pinsamt. Jag blöder ju ganska mycket när jag har mens. Måste ha ibland både binda och tampong och då hade jag varit i hemtjänsten hos en pensionär och satt mig på en stol där det låg en handduk i linne då blödde det igenom på hennes linneduk och hon blev jättearg. För det var med hennes släktemblem broderat på men vadå det kunde ju inte jag veta och det är ju sånt som händer. Men jag gick hem och tvättade duken och den blev helt ren om inte renare än den var innan och så strök jag den också och gick upp och lämnade den till henne igår och då sa hon att hon tyckte jag skulle operera bort livmoder och äggstockar så slapp jag blödningarna. Åh jag bara men jag vill ju ha barn och då sa hon att barn är överskattat eller nåt i den stilen.

Jag var hos en kompis igår och åt stekta dumplings. Hon är inbiten rökare så jag köpte ett cigg paket till henne. Det är det andra ciggpaketet jag köper i år den andra köpte jag i juli till min minderåriga granne som med pipig målbrottsröst frågade mig om jag kunde göra honom en tjänst och ja där går väl min gräns alkohol skulle jag inte köpa ut i varje fall och inte cigg heller egentligen jag är ju emot rökning nu för tin.. Fy mig. Fatta att jag varit rökfri i nästan precis ett år. Det är fantastiskt! Jag har gått upp minst 10 kg i vikt men hyn har blivit mycket fräschare och tänderna likaså och jag luktar inte askkopp längre. Det skönaste är befrielsen av en jävligt jobbig ovana. Man behöver inte ständigt jaga efter cigg eller pengar till dessa. Man måste inte gå ut i minusgrader från utanför krogen för att man vill ta ett bloss. Man slipper känna sig äcklig helt enkelt. Men det är klart jag ska inte sticka under stol med att jag tyckte att det var jävligt gott att röka och avkopplande samt stressbefriande. Men det var till ett alldeles för högt pris! Cancer, tandlossning, KOL osv. Det är inte värt det.

Jag kollade på dokumentärer om olika beroenden och det värsta av alla måste väl ändå vara heroin. Jag har aldrig testat det. Jag har vänner som rökt heroin och tagit sån där snowball eller speedball med kokain och heroin. Men det har varit i andra länder. Heroin är så oerhört beroendeframkallande och tända av på heroin är en rent fruktansvärt horribel upplevelse. Så den ständiga jakten efter pengar man måste ju antingen prostituera sig eller stjäla allt som sitter löst för att man ska få ihop till sin dagliga dos vilken ökar med tiden. Sen dör man oftast i en överdos. Som en spillra av sitt forna jag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.