måndag 5 november 2012

Inga mer sötebrödsdagar

Jag var på överviktscentrum i deras nya lokaler på Norra Stationsgatan. Jag har inte varit där på flera månader och vägde lika mycket som jag vägde vid invägningen. Vilket inte var så kul. Vi bestämde att jag skulle sluta helt med godis,chips,kakor,läsk och dylikt. Jag menar en gammal knarkare som vill sluta kan ju inte free basea bara en gång i veckan. Kanske nån enstaka som kan, men de flesta hamnar i ett missbruk som innebär att de måste höja dosen hela tiden för att det ska ge nån effekt. Så är det med mig och godis. Jag måste äta mer och mer för att bli tillfreds då är det lika bra att lägga av helt. Det andra vi bestämde är att jag ska dricka bara vatten och inget annat, inte ens light läsk för den syntetiska sötman triggar igång begäret efter sött. Sen ska jag inte äta så ofta ute utan laga mat för restaurangerna stoppar ju i en massa skit för att det ska smaka bättre. För att jag ska kunna gå ner i vikt måste jag ändar mina vanor. Det är ju kristallklart. Asså jag är ju nästan obeskrivligt fet men av nån skum anledningen så tryter motivationen men jag tror att den kommer när jag börjar gå ner i vikt.

Skickade in arbetsplanen till professorn. Vet inte om den blev så bra men jag lyckades formulera en frågeställning som jag tror håller. Nu undrar jag hur pass open minded han är vad gäller forskningsmetoder. Om man kan intervjua folk t.ex.. Det återstår att se.

2 kommentarer:

  1. Låter hårt. Lycka till.

    SvaraRadera
  2. Lycka till Bea, du KAN göra det. Jag tror att det räcker långt att sluta med sånt. Jag har ju slutat dricka cola, för lite över en månad sedan. 5 veckor i dag faktiskt. :-) Kram på dig!

    SvaraRadera

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.