fredag 23 november 2012

Blåsningen

Min kind har svullnat upp över natten, jag ser ut som jag lever på medeltiden. Igår var det dags för att drar ut den andra visdomstanden och den här var lite svårare att få ut och de fick borra och bända länge innan de slutligen fick ut den  - i tre delar. Tandkirurgen skulle ha nästan lika mycket för att dra ut denna tand, alltså över två tusen kronor och då undrar jag om det verkligen kan stämma? Det kvitto man får med specifikation blir man ju inte direkt klokare av. Jaja inte nog att man har blivit barskrapad man har också blivit fulare på kuppen. Vilken blåsning! Ja men egentligen är väl hela livet en blåsning om man tänker efter. Undrar om det var som ett lotteri när man fick ett liv innan man föddes eller om en jury utsåg utmaning vem som skulle födas till vad och få genomgå olika slags prövingar. Sen kanske man få stå till svars för vad man har gjort i livet. Tror det har gjorts rätt många b-filmer på detta tema. Jag såg en amerikansk film om en tjej som var superytlig och utseendefixerad och så dog hon i bilolycka och hoppade in i en annans kropp som visade sig vara en överviktig "ful" kvinna med dessutom taskigt självförtroende. Men det fick henne att lära sig lite om livet innan det var dags för henne att gå upp i det eviga ljuset.

Jag har tjatat om det förut men jag känner mig ensam. Det blir inte bättre av att de flesta mammor jag ser med barnvangar tycks var ett par år yngre än mig till skillnad mot förr, kanske 10 år sedan då de var betydligt äldre. Jag är inte i fas med tiden! Inte för att man ska göra som alla andra men jag känner att något fattas i mitt liv och det är mening. Det känns inte som något meningsfullt liv att somna och vakna själv och göra allt själv. Planera allt själv. Utan nån. Människor är inge singeldjur. Man lever med flocken. Jag är inte deprimerad och jag tänker inte ta "the easy way" out. Nä får se när jag juryn tycker det är dags för mig att definitiv sorti och det blir nog inte om väldigt många år. Jag vill gärna ha en egen familj. Det är min dröm. Men tills dess så lär man åka på på en hel del blåsningar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.