onsdag 12 oktober 2016

Om lite av allt

Vaknade tidigt idag, redan vid halv sju. Igår var ingen bra dag ur matsynpunkt. Det var som ett omättligt svart hål i magen och oj vad jag vräkte i mig. Chips, glass och popcorn och en massa pasta. Jag tränade i alla fall. Bara 10 minuter snabbt på bandet men ändå. Jag ska äta nyttigare idag. Jag skev ner på en lapp vad jag åt som jag ska visa för dietisten på fredag. Så kanske vi kan komma överens om nån lösning hur jag ska göra när jag känner ett sånt här starkt sug efter onyttigt.

Igår var jag sugen på att se någon lättsmält film så jag gick och såg Absolutely Fabulous, Den var helt ok. Rolig men rörig. Man får ta det för vad det är.

Jag mår bra. Är lite förkyld bara. Det gick bra igår att klara sig på 0 kr. När jag var på bion så använde jag en biocheck som jag fått av min pappa. Det går att klara sig på lite pengar. Man tvingas bara använda sin fantasi. Ekonomitips är att aldrig köpa något på avbetalning samt att göra budget och föra kassabok. Jag har verkligen inte levt enligt de råden. Jag är skuldsatt men går just nu igenom skuldsanering. Så 2021 är jag skuldfri och får en ny chans i livet. Men jag ska se efter min ekonomi bättre nu. Jag tycker det är intressant med ekonomi egentligen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.