lördag 1 oktober 2016

Budskap

Det finns ju som bekant många grupper på Facebook för många olika syften. Jag är med i en massa grupper för de som lever med psykisk ohälsa. I många av dem är det alltid nån som postar stickers där det står: Du är värdefull. Du är vacker och du är älskad. Ofta med änglar och fjärilar runt omkring. Visst kan man behöva höra vänliga ord men att det går så långt att man bara får det skrivet på en dataskärm. Då är det något som är fel.

Jag kämpar på med vardagen. Jag är mycket gladare nu. Jag orkar mer. När jag gick på Cisordinol orkade jag knappt läsa en tidning. Men nu har jag kommit igång med flera olika projekt. Jag ska gå och träna imorgon. Ska googla på nätet efter olika sätt att använda hantlar och skivstänger.

Jag var på Scenskolans examensprojekt Departure då det olika skådespelarna från scen och mimutbildningen som visar sina slutprojekt. Det blev lite strippshow ibland men annars var det bra. Dom var duktiga. Sen såg jag en kortfilm om en pappa som köpte en prostituerad till sin son som hade Asbergers och aldrig varit med en kvinna. Filmen hette födelsedagspresenten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.