onsdag 4 februari 2015

Tiden

Tiden går så otroligt fort. Nu har det gått drygt ett år sedan jag var inlagd. på St: Göran. Läkaren som skrev in mig skrev i min journal att jag hade kraftigt eftersatt hygien och tovigt hår och utsmetat läppstift. Jag vet inte om det är sant, Jag antar att det var så illa då en det är bättre nu. Jag duschar varje dag och försöker ha rena kläder på mig. Blir jag sjuk så hygienen lidande det vet jag. Jag tar mina mediciner som jag ska. Jag har så kallad apodos så det är bara att riva av en påse två gånger om dagen. Nu är jag ju inte sjuk. Jag är sjuk men frisk eller symptomfri kanske man ska säga. Jag kämpar att klara av vardagen. Jag har boendestöd två ggr i veckan och det går ganska bra. Jag ska nog skaffa en sysselsättning på dagtid också så att jag har något att göra. Jag går på vattengympa en gång i veckan och försöker röra på mig så gott jag kan. Vad jag hoppas på framtiden är att jag inte blir sjuk. Annars så kämpar jag på.

1 kommentar:

  1. Du har kämpat på jättebra och är duktig och vettig som tar dina mediciner. Visst kanske man ibland känner sig annorlunda på dem men alternativet, alltså att bli sjuk och inlagd, är ju betydligt värre. Jag har ibland gått en vecka utan att duscha när jag varit som mest deprimerad, det känns så himla skönt när man duschat och jag försöker komma ihåg den känslan när det känns som ett oöverkomligt projekt att komma in i duschen. Vi får fortsätta kämpa på.

    SvaraRadera

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.