torsdag 19 februari 2015

Bok

Jag läste precis ut Nio dagar, nio nätter av Kajsa Grytt. Den var ganska bra. Har lite svårt för den ansträngda tonen som uppkommer ibland. Romanen handlar om Alex och Ulrika som inleder ett förhållande trots att de två har så olika bakgrund. Alex är kriminell och Ulrika är framgångsrik i reklambranschen. Deras förhållande är mest baserat på sex. De verkar inte ha så mycket att säga varandra. Styrkan med boken är att den är spännande att läsa rakt igenom. Det här var den första bok jag läst på ungefär ett år. Så nu känner jag mig lite varm i kläderna och vill läsa fler böcker.

Nu mår jag lite bättre. Jag sitter på stadsbiblioteket och skriver på en lånad dator. Jag tänkte gå till café Valand sen. Det är alltid trevligt att vara där. Jag hoppas att allt ordnar sig för mig snart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.