måndag 23 februari 2015

Namn

Förr i tiden när man var yngre så hade folk smeknamn som knappnålshuvudet och krullhelvetet. Jag hoppas de inte visste om dessa smeknamn själva. Man kanske själv hade något öknamn. Det man inte vet tar man inte skada av.


Jag var hos läkaren idag och de ska halvera min Risperidondos. Det känns bra. Man går ju upp i vikt av Risperidon samt blir trött av den. Visst gör den bra saker också. Men jag har ju abilify också. Det borde räcka för att jag inte ska insjukna. ¨


Efter läkarbesöket åkte jag in till stan och åt lunch på Filmhuset. Jag tycker för det mesta om att vara vuxen och individuellt ansvar över mitt liv men ibland kan jag sakna att vara barn eller tonåring. Vara lite kär i någon och skriva dennes namn överallt. Nu om man skulle bli kär i någon skulle man också skriva namnet överallt fast då på sociala medier och inte i verkligheten.


Jag ska se film ikväll. Peppar inför det.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.