lördag 7 februari 2015

Plantera

Känner mig piggare och fräschare.  Jag tar två Propavan och två Imovane till natten och det är klart att man kanske blir lite seg dagen efter ibland men idag känner jag mig utsövd och utvilad. Det är ju viktigt att man sover särskilt om man som jag lider av psykisk ohälsa.

Jag var på Cinemateket igår och såg Stand by Me från 1986. Den var bra, verkligen en tät film. Mycket bra regi man kommer karaktärerna nära. En sak jag kan lära er att när man gör en film så kallas det att plantera om man presenterar en sak för att den långt senare ska komma igen i en avgörande scen. Om en person ska bli hotad med pistol så kan man plantera pistolen tidigare i en scen då pistolen presenteras. Så att det blir en dramaturgisk effekt utav det.

Jag har ju gått filmskola för 11 år sen. Kanske gör jag en film. Jag har en idé. Jag lärde mig mycket på filmskolan. Hur viktigt det är att vara förberedd med vilka bilder man ska ta när man ska spela in till exempel. Annars blir det inget bra om man inte på  förhand har planerat bilderna på nåt sätt.

Tror det är viktigt att hålla fast vid sina intressen särskilt när man mår dåligt. Oavsett vad det är man är intresserad av.

1 kommentar:

  1. "Stand by me" är en riktigt bra film, jag håller med.
    Skönt att du fick sova och känner dig utvilad, jag blir inte seg på min 7,5 mg Imovane, Abilify och Mianserin (antidepp) men man är ju så himla olika i hur man reagerar på mediciner när det gäller dos och verkan. Som du säger är sömnen extremt viktig när man är psykiskt sjuk. Kram Bea, hoppas att du får en bra vecka.

    SvaraRadera

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.