torsdag 20 december 2012

Trams

Asså ska förhandla med läk om mitt sjukintyg. Så att det inte blir fel. Alltså detta med funktionsnedsättning? Alltså vad är det för funktionsnedsättning det handlar om neurologisk eller.  Måste jag uppge den om jag söker jobb. Just nu kan jag inte söka nåt jobb?  Fast det är ju först nästa år efter alla helger. Asså min chef mitt förra jobb hon mådde inte bra. Hon berättade inte var det var men jag fattade ju. Hon blev ledsen när jag inte gav henne adressen till min blogg. Vi fick kontakt ett ögonblick men sen så började hon anmärka på mig men det är ju hennes jobb. Att jag fick sparken tillslut beror säkert på 17.000 saker. Men jag lämnar det bakom mig nu!  Hon berättade om nån bok som hette nåt i stilen "sluta grubbla börja leva".  Det handlar väl om att man håller upp en fasad. Man måste ju det. Som överlevnadsstrategi Jag som hatar såna tramsiga böcker gick ändå till "pocketshop" och frågade om dom hade den. men jag skulle bara orkat läsa sista sidan. Asså innan jag blev indragen i hela den här karusellen med Psykiatrin, Försäkringskassan, Arbetsförmedlingen så gick jag till en psykolog på Sophiahemmet. Hon tog väl mig på allvar till viss del men hon fattade inte.Jag vill inte vara en tråkig konstnär som följer mallen efter vad överheten har räknat ut. När jag slutade som patient på Katarinahuset berodde på en kvinna som var psykolog och liksom bara snackade om sig själv. Alltså det här med ålder. Hon var säkert i 60 års åldern men hon såg mig som en lika gammal syster. Alltså Sverige och ålder? Hon bara men du vet? Nej jag vet inte hur det är att vara 60 och ta hand om en vuxen bebis och vara frånskild. Jag är 32  SINGEL yeah. Inga barn och ingen ringer. Bara myndigheter. Men fan! Tur att det finns böcker och filmer, musik.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.