torsdag 20 december 2012

Alla vi

Jag promenerade och staden kändes så tom. De var bara jag och på Odenplan var det nån tant som skrek "gå hem och knulla." Ja bara ja det kanske jag ska göra men med vem?" Kanske med henne men jag skojar bara! Hon var lika ensam som jag. Jag kunde inte hjälpa henne. Vet inte vilka vägar hon behövde gå för att nå dit hon ville. Jag grät öppet. Det var som att min förtvivlan bara gick ut.

Nu känns alla dörrar stängda. Alla firar jul. Och på stan är det bara turister. De måste väl bara tycka vafan bor hon här? Is she homeless/a prostitute or both? Nä. Skita i vad andra tycker. Det är det man ska göra men samtidigt är inte jag den enda människan i universum. Vi samverkar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.