torsdag 6 december 2012

Struktur

Dygnet är felvänt för mig. Jag gick och la mig klockan 02 igår. Vaknade vid 12. Trött som fan. Propavan är en bra sömnmedicin förutom det att mina vader domnar. Asså nu gick all struktur som jag hade åt fanders. Jobbet gjorde ju att jag var tvingad till en relativt hyfsad normal dygnsrytm även fast jag mest jobbade kvällspass så blev man liksom naturligt trött av att ha jobbat och lade sig och sov i rimlig tid typ 23. Igår var jag uppe i  sky baren snett över gatan med en nyfunnen kompis. Det blev ett glas rött bara för min del. Men när jag kom hem var jag pigg och kollade på Sex in the city som gick på tv trots att jag har boxen. Det känns på nåt konstigt sett lyxigare när man ser på tv på nåt konstigt sätt. Kan inte förklara. Det är ju reklam emellan och skit men ändå. Ja nu handlade det om Samantha och hennes kille den här Smith som just då i detta avsnitt var en kämpande fattig skådis och hon är ju sån här hot shot PR kvinna som är svinrik och känner alla värda namnet. Smith var med i nån pretto teaterpjäs som Samantha var och kollade på och hon bara men vafan jag fixar ett välbetalt jobb till dig och så var han plötsligt med på skitstora billboards i reklam för absolut vodka. Visst han ville ju slå igenom men han ville inte vara ett sex objekt utan en respekterad skådis. men han kunde inte bara tacka nej till erbjudandet. Men det var lite roligt att man gjorde ett scenario som var tvärtom om den bild man matas med att det är en gubbe med makt/rikedom/inflytande som upptäcker en ung tjej och tar henne under sina vingars beskydd och att det nu var rakt det motsatta. Sex and the city rockar ju!

I detta nu så känner jag at min största ambition är att gå ut och hitta på nåt idag. Att inte bara sitta hemma. Gå ut!! Inte supa det har jag förresten inte råd med men det blir nog bio victor idag igen. Mitt kort går ut den fjortonde!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.