torsdag 6 december 2012

Identitet

Min  kväll har varit fin. Jag var på filmhuset på evenemanget "Psykologer kollar på film".  Vi asså jag är ju ingen psykolog som ni vet men Elsas kille Jonas är det och han håller i hela evenemanget. Elsa är en tjej jag gick i gymnásiet på Södra Latin med. Hon var stentuff med mycket bestämda åsikter vill jag minnas. Jag kände mig alltid lite osäker i hennes sällskap men jag gillade henne ändå. En gång var vi (tror det var -98) och kollade på när "Tindersticks" spelade i konserthuset och då var det här bandet (orkar inte googla) med hitten "Brimful of asha" eller vafan den nu hette förband. Tindersticks var bra, de var tät stämning och det kändes mäktigt. Jag och Elsa skrev sedan en recension till skoltidningen som blev refuserad av "chefredaktören" nån präktig bullmamma typ i naturklassen som just precis skulle ha ett matrecept där vår recension skulle vara. Men jag är inte bitter! Inte Elsa heller. Hon har nog kommit över det vid det här laget! Hursomhelst, idag så visades en film "Catfish" en mockumentary eller var det på låtsas? Okej nu kan ju jag som har en dator ta reda på hur det ligger till men jag vill inte "why spoil the mystery" liksom? Psykologerna, alltså Jonas och nån annan snubbe som såg lite indie/pop/alternativ  eller jag vet inte är ingen expert på subkultur och stilar de ville inte slå fast om det var fejk eller inte. För diskussionen skulle handla om identitet och livslögner och självbedrägeri vår moderna tid och detta virrvarr med sociala medier. Jag kan dra storyn på "Catfish" i korthet.. En snygg cool häftig kille i New York  får en målning skickad till sig själv på en bild han har tagit och som publicerats i en tidning. Konstnären är en 8 årig flicka som bor i nån liten håla i USA. De blir kompisar på facebook och sen blir han även vän med flickans mamma och syster och bror och fler personer alla ser jävligt bra ut, vackra friska människor. En korrespondens som är både virtuell och analog eller vad man ska kalla det tar form och det skickas målningar tröjor och fan och hans moster. Han får jättemånga bilder och videos och allt man kan tänka sig. Han bygger upp en romantisk bild, han blir kär i mamman. Ja nu ska jag inte avslöja vad som händer men verkligheten och dikten går ihop. Diskussionen efter var inte superintressant, jag lyssnade med halva örat. Kollade internet och får  se att nån har skrivit om mig i en annan blogg, Blev skitglad att få lite uppmärksamhet och den här personen som länkade till mig verkade inte vara vem som helst. Jag menar välformulerad och vass! Här hittar ni hen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.