fredag 7 december 2012

Hej hopp!

Östra station klockan är 15 om 1 timme och en kvart ska jag träffa min pappa som jobbar på sophiahemmet som läkare. Han slutar 16. Ni som undrar varför jag med en högutbildad far kan vara så långt ner på samhällets botten så beror det verkligen inte på honom för han har stöttat mig ekonomiskt och uppmuntrat mig att göra det jag vill. Han stod bakom då jag åkte till new york som 20 åring. Och gick på en fotoskola för då ville jag bli fotograf sen kom jag på att jag inte var tillräckligt begåvad för att fortsätta eller om vi säger så här jag tappade intresset och det berodde kanske lite på att jag ville lära mig mer om film. Jag gick Stockholms filmskola och där regisserade jag och fotograferade och jag vet att de andra i teamet tyckte jag var jobbig jag mådde ju så dåligt och grät på mötena. Tragisk tjej! Vår slutfilm hette otacksam och handlade om en kille typ 40 som ger bort en plastikoperation till sin fru på hennes födelsedag! Tomas Norström spelade killen. Den blev inte bra asså inte Skitdålig men helt menlös. Vi skulle gjort en sci fi komedi men den iden stötte på massiv kritik från skolans ledning. Vi skulle ha stått på oss! Så här är jag med utbildning men jag är inte verksam och jag gör inte karriär. Men jag tror på tre T- tur, talang och timing. Nu är jag sjuk men jag ska tillbaka på banan! Träffade en gammal lärare på bussen! Han ingjöt hopp i mig och han såg mig som en begåvad tjej ja ursäkta jante! Men nu ska jag nog görA något av min film ide jag har i byrålådan! Fast den innebär att man jobbar med barn och djur.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.