tisdag 4 december 2012

Fri som en fågel

Jag hade inte varit ute sen i fredags och då efter att pappa tjatade på mig så gick jag ut. Det var ju för fan svinkallt! Höll på frysa mitt enorma arsle av mig. Skulle lämna tillbaka två b-filmer om jag hade glömt bort att de skulle varit tillbaka i lördags. Så jag hade 80 spänn i förseningsavgift. Det var ju surt och onödigt. Den ena av dessa filmer var en remake på danska "Pusher" och den trodde jag skulle vara en total kalkon men den var inte så dålig. Klart att originalet är top notch men den engelska var spännande och inte alls pinsamt skämskuddedålig som jag hade befarat. Richard Coyle är dessutom jävligt snygg och sexig i rollen som Frank(e). Flickvännen eller vad man ska kalla det, han behandlar henne inte särskilt schysst är också stekhet för den delen.Hon spelas av Agyness Deyn, ni vet supermodellen! Ni känner väl till storyn? Frank är en knarklangare som ska göra vad som är en säker deal. Han går till sin leverantör Milo om ber om ett kilo kokain som ska levereras nästa dag och de kommer överens om att Frank ska komma med pengarna till Milo strax efter avslutad affär. Frank dyker upp på avtalad plats med köparen, mötet sker i en bil, så plötsligt är snuten där. Det var en fälla! Frank hoppar ur bilen med knarket och springer snabbt som fan och en kvinnlig och en manlig polis lubbar efter honom. De kommer till en sjö och Frank vadar ut i vattnet och häller ut knarket. Alltså inga bevis men också bortkastat knark för miljoner. Polisen är ju inte dummare än att de fattar att Frank ligger jävligt risigt till och de erbjuder honom sitt skydd om han avslöjar sin leverantör. Vilket Frank inte gör. Utan nu följer en mardröm för Frank att på nåt sätt lösa sin knipa. Milo är en jävligt underhållande karaktär och hans hantlangare Hakon är också en riktigt jävla typ.

Den andra filmen var så jävla B så den orkar jag inte ens skriva om. Det var en typ rysare som hette The Cabin  in the Woods och handlade om några ungdomar som skulle sova över i en stuga i skogen. Hyr inte den för Guds skull.

Jo gissa hur mycket pengar jag lagt ner på tandläkaren i år? 15.000 kr är svaret. Vilket innebär att jag betalar nu bara 15 % av beloppet enligt Försäkringskassans regler. För alla som vet så har ju jag pga av min psykiska sjukdom och överkonsumtion av tobaksvaror främst cigaretter jäkligt dåliga tänder. Det kanske inte syns vid en första anblick men om man kollar röntgenbilderna så ser det inte bra ut. Jag måste ta bort tandsten en gång i månaden minst, annars så blir det jävligt svårt att käka julmat! Nu har regeringen beslutat att folk som har särskilda behov som jag ska få 1200 kr om året betalat av det belopp man betalar varje år. Det enda som behövs är ett intyg från läkare eller auktoriserad behandlare. Så det var ju bra! Jag blev glad! Så nu gäller 15 % procent av beloppet fram till augusti! Så det har aldrig varit så kul att gå till tandläkaren som nu när det nästan är gratis!

Jag är på filmhuset nu och tänkte sitta här och läsa och skriva. Sen går jag till Cafè Valand Surbrunnsgatan. Jag ska promenera dit i kylan tänkte jag.  Tänkte att jag skulle skriva lite och läsa. Nu känns allt som vanligt igen.



2 kommentarer:

  1. Varför hyr du överhuvudtaget film om du nu är så fattig? Vansinnigt. http://www.tankafetast.com/
    http://thepiratebay.se/

    SvaraRadera
  2. JN: Ja du det kan man fråga sig. Det handlar väl om prioriteringar och man drar in på annat som god kost, nu blir det mest snabbmakaroner. Jag är inte så bra på datorer och tycker det är omorliskt att ladda ner olagligt. There are no free lunches. Smakar det så kostar det.

    SvaraRadera

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.