tisdag 18 december 2012

FIGHTER

"Ur brevet från Soc: " Vi har ett utbildningsmaterial med namn "pip". Det innehåller 10 livsområden. Vi väljer tillsammans vilka livsområden som är adekvata för just din situation. Ta med ditt läkarintyg som styrker din funktionsnedsättning."

Ska bli spännande och ser hur det här går! Jag prenumererar på veckorevyn för de piggar upp bland alla myndighetspapper. För de tar upp viktiga saker som tex  det här med kroppshat och självförakt på ett smart sätt till de som är målgruppen. Även om jag med min ålder kanske inte tillhör den så kallade målgruppen i nummer 2013 01 s 56-57. De illustrerar med två modiga tjejer som berättar sin historia. När jag läste artikeln fick jag ett annat perspektiv på min egen situation faktiskt.  Mitt forum är just nu bloggen. Jag är ingen vanlig tjej hur nu det definieras. Men jag har inget stort kontaktnät med folk med viktiga jobb, mina föräldrar är/var inga media/förlags/kultur människor. Men jag tror att mina ord når fram till dem de gäller.

Jag tänker gå till mötet  med soc med flaggan i topp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.