tisdag 18 december 2012

Normer

Har ni tänkt på en sak? Hur allt omkring oss är styrt av normer? Alltså jag vill inte låta som nån trist pedagog. Men "feminister" visst de ser olika ut och en bild jag hade var att de inte rakade sitt kroppshår. Men så fick jag en tankeställare då Julia Roberts höjde armen då hon mottog statuetten och det gick ett sus av äckel bland åskådarna när armhålorna var orakade. Julia Roberts bryter mot normen i sin grupp. "Feministerna" i sin grupp skulle bryta mot normen om nån plötsligt hade stringtrosor då skulle de andra bli really disgusted. Jag har upptäckt att nu när jag av olika skäl inte har någon intim realtion med någon låter mig själv förfalla. Alltså undermedvetet. Jag märker ofta av att jag bryter mot alla normer i hela universium. Ok jag har kläder på mig när jag går ut. Naken hemma. Nä jag skoja om det sista! Att jag inte anstränger mig att vara vacker gör mig på ett sett vacker för att jag är fri. Men om jag blir hela tiden påmind om vad jag kan förbättra. Ligger att vara feminist verkligen i yttre attribut?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.