torsdag 13 december 2012

Heart

Bipolära träffen var som en pensionärsansamling. Jag var den yngsta och jag är ändå 32 år. Blev ju besviken men vad hade jag väntat mig! Fikamys på lucia! Men jag pratade med en kille som var 3 år äldre än mig. Vi hade en del gemensamt med våra kulturintressen. Tror han var nyinflyttad! Sen pratade jag med en äldre kvinna typ 60 plus! Hon var trots sin vänlighet avvaktande och avslöjade inget om sig själv. Jo hon sa att hon var kassör i föreningen! Tror inte jag kommer gå på fler träffar men jag ska besöka biblioteket! Jag gillar att vara bland yngre! Skulle då aldrig komma på tanken att gå på på nån festival då publiken är purung. Jag menar inte Roskilde utan mer Emmaboda! Och trots att det bakom de gamla rynkiga söta nunorna hos pensionärerna på bipoklubben döljer sig ångest mörker och emotionell smärta så tror jag inte att vi kan mötas över generationsklyftan. Men jag och killen kanske kan jobba ihop och nej jag är inte intresserad på det sättet! Vill nog inte inleda en relation just nu. Visstt kanske jag blir kär i nån! Nån gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.