fredag 14 december 2012

Doomed

 Min våg jag har hemma har jag snart vuxit ut om jag inte går ner. Digitalsiffrorna står och klämtar på 150 kg och det är precis vad vågen klarar av. Asså jag är medveten om att väga så mycket innebär att man lider av sjuklig fetma. Så det behöver ingen viktigpetter tala om! Jag går ju på överviktscentrum och väger mig på deras "industrivåg". Den visade förra gången 151 kg och min våg visade error och nu har jag nog gått ner ett kilo eftersom den ger utslag nu. Fast jag åt choklad idag. En hel chokladkaka med nötter. 1000 kcal? 1200? 1500? ett helt dagsbehov! Har slängt pappret!  Det som sårade var när min bästa kompis sa att hon inte kände igen mig. Jag vägde ju ca 70-75 kg förut och jag är 173 cm lång. Det var ju en normalvikt om man utgår från bmi's tabeller. Sen för sju år sedan när min sjukdom bröt ut så ökade min vikt succesivt och nu är vi uppe i 150 kg. Dock har jag inte ökat i vikt sedan i maj. Men jag måste ju göra nåt! Men jag gillar inte när folk ska pusha mig  att ingå nåt jävla slavkontrakt som Itrim. "kompisen sa att Itrim har ju bäst siffror av alla? Det tror jag inte på! Alla de jag har talat med har misslyckats. Man måste dessutom äta pulver i typ 3 månader och köpa deras jävla produkter som de prackar på en. Pulver har jag testat utan nån som helst framgång. Jag kan ju för skoj skull räkna upp allt jag har testat: Aftonbladets viktklubb, viktväktarna, LCHF, GI. överviktscentrum, gym, boxning, tallriksmodellen, detox, otaliga böcker om viktnedgång bantningspiller-receptfria, xenical, cambridge, Nutrillette. Body for life. Sökt till Biggest loser inte kommit med. Gått med i deras klubb på nätet istälet och inte fullföljt: Hoppat av Gastric Bypass operation två veckor innan. Jag kan dessutom tillägga att när jag anmälde mig till viktväktarna så gick jag raka vägen från mötet och beställde en pizza. Nåt är fel i min hjärna. Jag är destruktiv som äter helt fel. Varför gör jag så? Finns det nåt svar. Kan jag bli frisk från min övervikt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.