lördag 17 september 2016

Mol allena

Jag såg Vånda och Extas och Juha idag. Den första var en film som handlade om Michelangelo och när han målade innertaket på Sixtinska kapellet. Juha var en modern stumfilm.

Idag känner jag mig lite ensam. Jag var bjuden på födelsedagsfirande på restaurang men jag har inga pengar så jag kunde inte gå. Det är ju lite trist. Jag läste att man ska tjäna 45 000 i månaden för att kunna betala för sig och leva gott. Jag får ut 10 000 i månaden så därför blir det ganska knapert. Jag går som sagt nästan aldrig ut på krogen och senast jag reste var i förra året i maj då jag var i Berlin. Jag längtar tillbaka dit. Jag trivs i den staden. Det var någon som ringde från okänt nummer idag men jag svarade inte för jag var på bio. Undrar vem det var?

Jag har inte rökt på snart 10 månader. Saknar inte ciggen. Inte alls faktiskt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.