söndag 18 september 2016

Skriva

Läste Ida Theréns artikel i SVD om att få bli publicerad på förlag. Hon har försökt och skickat in manus men blivit refuserad. Hon gick undercover in på en skrivarkurs för att undersöka varför så många vill bli författare nuförtiden. Jag skulle också vilja bli författare. Men jag har aldrig testat och skicka in något. Kanske ska göra det sen. Min pappa som är läkare och docent ger ut böcker på sitt egna förlag Melampyrum. Jag tror att han har försökt att kontakta andra förlag men fått nej så därför trycker han egna böcker. Jag har faktiskt inte läst en enda. Jag skäms lite över det men jag ska läsa Existentiell resa som är en brevroman med hans föräldrars brevväxling då de var på Rivieran och levde livet medan pappa var en liten toddler och var hemma i Sverige hos sin farmor Berta.

Jag skriver ju på en roman om en som går igenom en livskris men än så länge är det bara lösa fragment. Jag måste hitta någon bärande struktur så att det blir en behållning att läsa. Ida Therén påpekar i sin text att det är oglamoröst att skriva och det håller jag med om. Man sitter ju ensam framför en laptop hela dagarna. Jag skriver blogg för att jag älskar att skriva och vill nå ut med min text.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.