fredag 16 september 2016

Svalare

Det börjar bli lite svalare nu på kvällarna. Det är skönt tycker jag. Jag var på Den fjättrade Prometeus teaterpjäs på Dramaten Elverket men jag måste säga att jag fattade inte så mycket av handlingen. Den handlade om Prometeus som var fjättrad. Jag är inte dum i huvudet så mycket fattade jag. Men sen var resten ett mysterium. Idag såg jag Ninotchka på Cinemateket. Den var rolig. Garbo skrattade.

Idag är jag glad för en gångs skull. Den behandlingsansvariga på Lindegården öppenvård påpekade det också. Jag känner mig inte nedstämd som jag brukar göra. Det är latin amerikansk filmfestival snart och så är det Stock motion. Filmdagar fyllda med kortfilm. Sen visar Stockholms dramatiska högskola sina examensprojekt under etiketten Departure. Jag ska gå på allt.

Jag är även för en gångs skull ganska så glad över att jag är singel. Det finns många fördelar. Visst skulle jag vilja bli kär men nu är jag inte kär i någon då kan jag lika gärna vara kär i mig själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.