tisdag 5 januari 2016

En slant

En dag var jag i tunnelbanan och väntade på ett tåg och då kom det fram en rom och tiggde pengar och jag sa då att jag inte hade några pengar och skakade på huvudet och när romen fortsatte att tigga så höjde jag rösten lite och då var det en förbipasserande som sa att jag inte skulle skrika åt den stackars kvinnan och att det var synd om henne. Då skämdes jag jättemycket och kände mig jättedum. Visst ska man behandla folk med respekt men man har ju också rätt att markera när de kommer för nära. Jag sa inget för att försvara mig utan blev stum.

Jag är trött som vanligt och har sovit mest. Jag blev bjuden på bröllop i september och det känns kul. Det ser jag fram emot. Jag ska tacka ja. Jag är inne i period då jag känner mig så jäkla ful. Jag mår dåligt när jag ser ett kort på mig själv. Nåväl det är negativ peppning att säga åt sig själv att man är ful. Det är inte bra,



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.