fredag 29 januari 2016

Detour

Boendestödjaren var här och vi bestämde att jag skulle gå till ett ställe där de erbjuder sysselsättning. Tanken är att jag först ska dit på studiebesök för att se om det är något för mig. Sysselsättningen gör ju förhoppningsvis att jag blir lite gladare för att jag kommer ut och träffar folk. Att jag hamnar i ett sammanhang och känner att jag tillhör en gemenskap. Socialsekreteraren sade att det var upp till ett års kötid på stödboendelägenhet och det ska man ta till om man absolut inte klarar av att bo hemma inte ens med stödinsatser. 

Jag mår lite bättre idag. Men föregående dagar har jag levt på lugnande för att jag haft så mycket ångest. Jag har börjat med Voxra igen. Det är en antidepressiv medicin. Den är snabbverkande och jag hoppas den lättar på nedstämdheten. Jag kanske har för stor tilltro på mediciner vad vet jag. Men jag behöver ta alla genvägar jag kan förutom att börja med droger då det är jag helt ointresserad av. Det bästa vore om jag kunde hitta någon som jag får förtroende för och kan börja prata med. Kanske genom kyrkan. 

I helgen ska jag bara ta det lugnt. Kanske gå på nån film och läsa en bok. Jag skulle vilja förkovra mig lite i filosofi. Jag har nu införskaffat kurslitteraturen i spanska men när jag öppnade boken fattade jag ingenting. Hoppas att jag blir mer införstådd med det spanska språket så jag kan tillgodogöra mig av litteraturen senare. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.