söndag 10 januari 2016

Avundsjuk

Måste medge att jag varit rätt avundsjuk de senaste dagarna när jag i brist på annat googlar vänner och bekanta. Många har givit ut skivor, målat tavlor och fått små bebisar. Visst är jag glad för deras skull men jag blir ändå lite avundsjuk på dom. Jag har inget att vara avundsjuk på direkt. Ja vad i Jesu namn skulle det vara. Säg det om du kan!

Jag kollade på Stjärnorna på Slottet igår och då var det Amanda Ooms dag. Den kvinnan har alltid fascinerat mig, jag har alltid tyckt att hon är så underbart mystisk. Annars är det där programmet rätt så segt faktiskt tycker jag. Jag har inte läst Amanda Ooms debutroman så det ska jag nog göra. Den är från 1991 tror jag och heter Nödvändighet.

Jag mår inte så bra och det är delvis därför jag inte bloggar så mycket. Jag har ingen lust eller ork att göra något. Jag tror helt enkelt att jag blivit deprimerad, Jag kanske ska ta Voxra igen. Den brukar funka på mig. Jag har självmordstankar också men det är mer diffusa och inte direkt att jag gjort upp några planer. Men man måste ju ändå ta sådant på allvar. Jag funderar även på att flytta till en gruppbostad så jag slipper vara så ensam.
Jag ska undersöka saken närmre i varje fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.