torsdag 18 december 2014

Tankar

Igår var jag på julbord. Man serverades glögg utanför och sen fick vi komma in och sätta oss vid dukade bord. Maten var sådär. Ingen höjdare precis men jag hade ganska låga förväntningar. Jag pratade med en tjej som jag lade till på Facebook. Jag är glad över att jag gick dit. Jag behöver komma ut bland folk. Ibland kan jag tänka att jag liksom fått en stämpel att jag är psykiskt sjuk och har hamnat med mest andra psykiskt sjuka. Att jag har hamnat i den nischen men det behöver ju inte vara så för evigt. Min dröm är att bli medicinfri och få ett jobb jag trivs med. Vem vet i framtiden  kanske det finns bättre behandlingsmetoder. Jag kanske till och med tillfrisknar.

Jag sov länge idag. Nu lyssnar jag på Yeah Yeah Yeahs Jag såg ett program om Queen Elizabeth. Hon var en riktig ragata tydligen. Förblev ogift men hon hade en del pojkvänner som svärmade för henne. Hon sminkade sig extremt mycket med farliga kemikalier allt för att hålla en fin fasad utåt. Det kommer alltid finnas människor på maktposition som man fascineras av. Boken jag skriver på ändrar jag i hela tiden. Nu har jag en ny idé som jag vill testa. Jag ska sätta upp små deadlines för att hålla pli på mig själv.

3 kommentarer:

  1. Hej! Undrar var du såg programmet om Elizabeth? Kan man se det på nätet?

    SvaraRadera
  2. SVT play. Historiska personligheter. Säsong 1 avsnitt 2. Går att ses ett tag till.

    SvaraRadera

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.