måndag 29 december 2014

Koko

För ett år sedan var jag inlagd på sluten avdelning. Jag minns inte fall jag avlade några nyårslöften. Jag tror inte det. Framtiden kändes så problematisk och sedemera inget jag ville tänka på. Det var hemskt att vara inlagd. Det var som ett sånt gammaldags mentalsjukhus. Helt inlåst var man och det påminde om att sitta i fängelse. Det är ju tur att jag mår bättre och att det går framåt. Att jag denna jul och nyår är fri och ror om mig själv. Att jag ska ut på krogen och fira bland glada och festande människor istället för att sitta på en avdelning bland deprimerade och ledsna individer,. Jag äter medicinen som jag ska. Risperidon, abilify och litium. Den medicin kombinationen funkar alldeles utmärkt, Den tar bort hallisar och sånt som inte är verkligt.

Detta år ska jag lova mig själv att skriva på boken, Jag vet inte om jag blir klar men jag kommer en bit på väg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.