onsdag 22 oktober 2014

Skulder

I morse var jag hos skuldrådgivaren på Farsta stadsdelsförvaltning och jag ska ställa in mina betalningar för att jag helt enkelt inte har råd att betala. Det kommer ju tillslut hamna hos kronofogden och jag kommer få prick där men det kanske är det enda alternativet för mig just nu för jag kan ju inte trolla fram pengar. Jag ska sen ansöka om skuldsanering. Vad tror ni om detta? Vet ni någon som gått igenom samma eller varit i liknande situation? Budgetrådgivaren sa att det var the only way typ. Jag känner ingen jag kan låna av heller. Det känns tråkigt att hamna hos kronofogden men det kan inte hjälpas. Jag kommer ju inte vara där för evigt heller utan under max 5 års tid. Sen får jag börja om från scratch.

1 kommentar:

  1. Jag har bara en bekants mamma som fick skuldsanering och det funkade bra för henne, man lever ju verkligen inte fett men det gick. Det var dock många år sedan så jag vet inte alls hur det funkar nu. Jag hoppas att det går bra för dig trots ekonomin, du gör vad du kan för att fixa det. Kram Bea.

    SvaraRadera

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.