torsdag 9 oktober 2014

MInnas

Vaknade med lite ångest. Det var dock inte så farligt som det brukar vara. Sitter och funderar på vad jag ska göra idag. Ska läsa lite tror jag. Igår var jag på lunch med en barndomsvän och hennes mamma. Det var trevligt. Jag minns att vi var hos dem i deras sommarhus på Fårö på 80-talet. Jag minns fortfarande lukten av tång som spolats upp på stränderna. Jag minns att vi åt popcorn och att pappa berättade sagor för oss på kvällen. Trots att när man mår dåligt inte kan minnas bra saker så har man ju goda minnen. Man får inte glömma bort det.

Jag är med i en grupp för psykiskt sjuka på Facebook. Där ska man skriva triggervarning om man berättar något hemskt som att man ska ta livet av sig. En tjej visade bild på sig när hon låg i respirator på sjukhus efter ett självmordsförsök. Det var ganska så starkt, det gjorde intryck på mig. Ibland hänger livet på en skör tråd.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.