tisdag 28 augusti 2018

Valet

Nu är sommaren snart slut och det är val snart. Jag röstade på F! i förra valet men jag funderar på att rösta på sossarna. Jag tycker att Löfvén kan sitta kvar. Hoppas bara att SD inte får något inflytande. Folk bland mina närmaste har röstat på SD. Men det gör inte att jag älskar dem mindre. Fast jag hatar SD.

Idag var jag och tog min injektion och det var en elev som stack sprutan i mig. Det gick bra. Jag träffade sen min behandlare och vi pratade lite om läget. Jag mår ganska bra nu. Jag är mycket gladare nu än förut.

Var och såg en film igår som heter Sjunger, sjunger ej av Agnes Varda från 1977. Den handlade om två väninnor genom 15 år som förflöt. Det var inte en musikal men det sjöngs en hel del. Den var lite ojämn. Den började bra men sen tycker jag att den spårade ur lite.

Ikväll ska jag se en stumfilm som heter Opium med en riktig pianist som ackompanjerar.

Det är ganska lång restid till Filmhuset men det är det värt. Jag var på Östermalm igår och jag gillar inte riktigt den stadsdelen. Det är så stramt och snobbigt. Tacka vet jag Söder. Om jag vinner på Eurojackpot ska jag köpa en lägenhet på Söder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.