fredag 24 augusti 2018

Djävulen (The Devil)

Jag prenumererar på Kökets Box och var och hämtade ut mitt paket i Farsta. Jag åt typ upp allt som låg i förutom majonnäsen och havssaltet. Det var Tutti Frutti godisar som jag åt. Jag skulle ju egentligen inte äta något godis. Fy på mig. Jag har gått upp ganska mycket i vikt. Ca 10 kilo över sommaren. Det gäller att jag skärper mig och börjar räkna kalorier om vi ska få någon fason på detta. Jag ska börja träna också.

När jag sitter och gör ingenting så kan självmordstankarna komma över mig. Jag tror det är Djävulen som får mig att tänka så. Djävulen vill ha mig i helvetet där jag får bli hans slav. Förr i tiden fick självmördarna inte begravas i vigd jord utan de dumpades på en soptipp. I många länder var det långt in på 1900 talet kriminellt att försöka ta livet av sig. Suicid är fortfarande en av de vanligaste dödsorsakerna bland unga män. Kvinnor gör dock fler självmordsförsök än män. Jag tror det är så att killarna när det verkligen har bestämt sig väljer en metod som säkert leder till döden. Som hängning, att skjuta sig eller hoppa framför ett tåg. Jag ska inte ta livet av mig. Det har jag lovat Gud.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.