lördag 25 augusti 2018

Ödets hand

Såg Ödets hand från 1977. Den var märklig. Den handlade om en gubbe som drömde och det var svårt att skilja vad som var verkligt och inte.

Jag dricker rödvin. Ibland är det gott att ta sig ett glas. Det är mindre romska tiggare ute nu än förut. Det kanske inte lönar sig att tigga. Jag brukar ge till de svenska tiggarna även fast man vet att det antagligen går till missbruk. Men jag vill hellre hjälpa vårt folk. Jag började prata med en kvinna på tunnelbanan som också är psykiskt sjuk. Hon satt och tiggde i Farsta Centrum och jag gav henne en femtiolapp. Sen igår så såg jag henne sitta där men då hälsade jag bara och gick förbi.

Vem vet jag kanske en dag börjar tigga på gatan om det blir regeringsskifte och dom vägrar ge ersättning till sjukpensionärer. Jag tror inte jag kommer att tigga. Inte bli hemlös heller. Jag har ju trots allt ett skyddsnät med släkt och vänner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.