torsdag 26 januari 2017

Läkarmöte

Var hos läkaren. Han förklarade för mig att man inte ska dricka alkohol när man tar neuroleptika. Jag har alkoholism i släkten men jag har inte det  förhållandet till spriten. Jag kan ha sprit hemma utan att dricka. Nästa gång jag går ut på krogen väljer jag alkoholfritt. Sen diskuterade vi medicineringen. Jag står på haldol injektioner och cisordinol tabletter samt sömnmedicin till kvällen. Det funkar men jag upplever att jag blir lite trött och avtrubbad. Dock mår jag bra nu. Kämpar med övervikten. Det står stilla på vågen. Men jag kämpar på med tallriksmodellen, Det dåliga är att jag har börjat röka också. Det är min last. Pratade med en granne på tunnelbanan. Det var en trevlig pratstund, Jag upplever nu när jag mår bättre att folk vill prata med mig mer än förr när jag mådde dåligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.