torsdag 19 januari 2017

Den dödsdömda polarexpeditionen

Jag lyssnade på detta radioprogram när jag var ute och traskade. Den handlade om hur en expedition bara försvann ute på antarktis. Jag lyssnade med musik det var blandad pop tyckte inte riktigt att det passade. Men det var intressant. Min namne Bea Uusma hade forskat på det här och hon fick komma tals. Det var mystiskt hur saker och ting kom upp till ytan. De hade hittat vissa grejer som de lämnat efter sig, Folk fick drömmar om hur det hade gått till. Jag tyckte att det var intressant radioprogram. Även om jag kanske inte bryr mig så mycket om vad som hände för 100 år sedan. Så är det aktuellt än idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.