fredag 30 oktober 2015

Filmteater

Det är något som känns fel. Det känns inte bra. Jag har bokat teaterbiljett till Tjechov körsbärsträdgården om ett par veckor. Jag ser fram emot det. Jag tänkte förbereda mig genom att klä mig snyggt. Vara nyduschad och fräsch. Få hjälp av hemtjänst och boendestöd. Psykiskt sjuka är starka. Jag även vilja se senaste Bond-Spectre. Jag tänkte se den när jag kommer ut från slutenvården. Sexig film. Körsbärsträdgården kanske inte lika sexig. Men den handlar om människor som försvarar sina ägodelar och brottas med sina känslor gentemot familjemedlemmar och släkt. Jag mår bättre. När jag kom in var jag mest arg. Nu känner jag mig lättare till sinnes och mod. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.