fredag 4 juli 2014

Läkarsamtal

Mår lite bättre. Jag hade läkarsamtal idag och det gick bra. Jag fick sagt det jag ville ha sagt och det kändes som om läkaren lyssnade på  mig. Vi ska ha kvar samma dos medicin ett tag framöver. Jag känner att jag börjar vänja mig vid medicinen. Är inte lika trött längre. Jag känner mig psykiskt utmattad och dränerad på energi. Men det kommer nog tillbaka sen. Jag tror på mig själv. Inte tappa tron på sig själv. Viktigt att man tror på sig själv. Nu kommer mobila teamet varje morgon och ger mig medicin och det kommer att vara så 5 veckor framåt. Jag försöker tänka positivt och göra bra må bra saker för att komma tillbaka.

2 kommentarer:

  1. Det är jobbigt att vara manisk, det tar jättemycket energi så det är inte konstigt om du fortfarande är utmattad. Det i kombination med medicinerna är säkert bovarna. Det är bra att du får hjälp av mobila teamet tycker jag, det kan vara svårt att komma ihåg att ta medicinerna. Jag glömmer fotfarande ibland trots att jag ätit antidepp/bipomediciner i över 10 år. Jag kommer alltid på det i tid men det är inte alltid det blir morgon- utan förmiddagsmediciner istället vilket med mina mediciner inte är hela världen. Vad skönt att läkarsamtalet gick bra och att du känner att du får kontakt och en förbindelse som fungerar. Kram Bea.

    SvaraRadera
  2. Då vet du hur det är om du medicinerat så länge. Ja jag tycker det är bra att de kommer. Man får hjälp att ta sin medicin.

    SvaraRadera

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.