onsdag 2 juli 2014

Himmel

Det är en vanlig sommardag och jag mår ganska så bra. Jag har varit inne i stan hela dagen. Trivs att vara ute bland folk just idag. Lånade en bok på bibblan om svensk film. På fredag ska jag hämta ut min dator som varit på lagning och jag tänkte då att jag skulle sätta igång med romanskrivandet. Jag skrev på en story som jag inte har någon lust att fortsätta på. Jag börjar från scratch. Det ska mer handla om familjekonflikter än att vara en roman om kärlek. En roman är uppbyggd i scenarion. Jag vet inte om jag kommer att bli klar men jag är nöjd med att jag kan skriva. Jag längtar ofta efter att blogga för det är så enkelt och prestigelöst. Bara att öppna textdokumentet och skriva.
Jag har druckit mycket kaffe så jag känner mig pigg nu på ett konstlat sätt. På fredag blir det äntligen läkarsamtal då får jag diskutera medicineringen. Jag tror att risperidon och abilify är lite högt. Jag blir i varje fall mycket trött. Jag drömde lite mardrömmar i vargtimmen. Men när jag slog upp ögonen såg jag den vackraste av himlar och det kändes genast bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.