fredag 3 februari 2017

Jesus

Det är skönt att jag har ett hem. Det blir lätt ganska stökigt men jag försöker hålla efter så gott det går. Jag har ju hemtjänst också. De kommer två gånger i veckan, Jag är nog lite kaosartad när det kommer till ordning. Har alltid varit, Men nu är det rent i köket och jag ska laga lax i ugn. Ptja jag mår ganska bra. Jag gick till Emma träfflokal men det var stängt för det var någon slags brukardag eller vad det kallas, Det är verkligen det grådassigaste av väder. Riktigt trist och murrigt. Men det är fredag och det är skönt. Juste för ett par dagar sen när jag var på väg hem stod det en man på Farsta strands torg och skrek att vi alla lever i synd och att vi går miste om Guds härligheter, Han kom efter mig och gick med mig till min port så sa han att jag skulle läsa Matteus evangeliet och att jag skulle lämna över mig åt Jesus. Han sa att jag skulle döpa mig men jag är ju redan döpt. Ja men barndop räkas inte. Jag gick vidare men tänkte på det här med att gå miste om Guds härligheter kanske går jag miste om det. Jag tror ju på Gud och jag ber ibland,  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.