onsdag 1 april 2015

Medicinen

Funderar mycket på vad jag ska göra för att undvika att bli sjuk igen. Egentligen är det inte så mycket jag kan göra förutom att ta mina mediciner. Jag tar dom faktiskt. Ibland kanske jag glömmer en dos men på det stora hela tar jag mina mediciner som jag ska. Man kan ju trots att man tar medicin ändå bli sjuk. Men vi får hoppas att jag inte blir sjuk. När man blir sjuk så är man liksom hög på något sätt och mår bra. Men sen när man blir omhändertagen så kommer man ur det där och då mår man jättedåligt.


Om dagarna slöar jag ofta. Sitter inne och trycker. Borde vara ute och gå mer. Jag känner mig lite sunkig ofta. Duschar varannan dag minst, egentligen kanske jag borde duscha varje dag. Jag hoppas jag inte luktar i varje fall. Pappa säger att jag luktar fotsvett ibland. Får väl tvätta skorna invändigt.


Tittar mig själv spegeln och det är deprimerande att titta på då jag inte alla är nöjd med min kropp. Brösten hänger något åt helvete och jag har jättemycket fettvalkar och stor mage. Jag får väl gå ner i vikt jag försöker faktiskt och det går ganska bra. Jag ska inte klaga. Det är bara att röra på fläsket!

3 kommentarer:

  1. ska ge dig ett tips : ta typ en deciliter olivolja. Pressa i en vitlöksklyfta eller två. Krydda med någon örtblandning (typ "franska örter" eller dylikt). Ha i en skvätt vitvinsvinäger, lite salt och svartpeppar. Smaka av. Sen har du detta på t.ex. isbergssallad, tomater, rödlök. Det är allt som behövs. Det är SJUKT gott. Och sjukt nyttigt. Helt ärligt, denna salladssås har räddat mig för den är så jäkla god och jag var alltid sugen på massa chips och läsk och skit när jag började med anti-depp. Då passade det bra att ringla denna över massa goda grönsaker. Vill man lyxa : ha i avocado, paprika, massa annat gott. Kanske kan detta tips va en hjälp på vägen, lyckaa yill!!!

    SvaraRadera
  2. Det var ett bra tips som kan komma väl till pasd👍

    SvaraRadera
  3. Jag försöker duscha varje dag även om orken inte finns där och även om jag inte ska ut och göra något/har varit ute. Jag svettas rätt mycket så fort jag rör mig och då känner jag att jag måste duscha för att hålla mig någotsånär fräsch.
    Det är jättebra att du tar dina mediciner, det är verkligen superviktigt. Att röra på sig och äta nyttigt är också bra saker, jag borde röra på mig mycket mer för jag vet hur depressionen/den extrema tröttheten sätter in när jag blir inaktiv - på mig alltså, det kan vara olika från person till person. Kram Bea, ha en bra påsk.

    SvaraRadera

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.