torsdag 9 april 2015

Pengar

Jag har gått ner några kilon med min nya diet då  jag äter nyttigare. Jag försöker räkna kalorier i den mån det går. Tänkte att jag skulle hålla den här livsstilen och börja röra på mig mer. Då blir jag smalare.

Jag har en glädjande sak att berätta och det är att jag slipper betala till CSN i år. Ibland lönar det sig att ligga på och tjata och sedan skicka in rätt blanketter. Att de till slut fattade det beslutet beror på att jag har så låg sjukersättning. Annars skulle jag ju betala 10-12 tusen på ett år. Nu betalar jag 0.

Jag mår ganska bra. Diskade ett gigantiskt berg disk. Kollade lite på tv. Gick till Konsum och handlade mat. Det blåste när jag satt på torget.

Har inte så gott om pengar men försöker spara in på lite saker i vardagen. Det är ju onödigt dyrt att äta ute t ex. Det har jag slutat med.

2 kommentarer:

  1. Åh vad skönt med CSN-beskedet, grattis! Och bra jobbat med vikten, en bra början. Kämpa på!

    SvaraRadera
  2. Grattis till viktnedgången! Kanske har du testat salladsdressingen ;-)

    SvaraRadera

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.