fredag 20 juni 2014

Insikt

Folk mår ju inte så bra nuföriden. Jag ser ju det när jag är ute och går. Det får inte vara såhär det är helt uppbrutet allting. Folk orkar inte. Ja hur fan ska man orka egentligen. Det är så mycket man måste akta sig för och rätta sig efter inte konstigt att vissa blir galna eller sjuka. Jag är bipolär och har viss sjukdomsinsikt. I alla fall just nu. Jag är sjuk och vårdas på sluten avdelning. Oklart hur länge. Det är ju sånt man inte kan styra efter. Min pappa som älskar mig ska ta mig ut på permis på söndag och det ser jag fram emot. Jag är ledsen och skäms över att jag ligger farsgubben så mycket till last. Han är ju gammal och får ta hand om mig på sätt och vis. Men jag ska minsann komma igen. Jag ska klara mig själv med hjälp av samhället för jag har rätt till hjälp. Jag är glad över att jag är stark och att jag aldrig gjort något självmordsförsök. Jag menar om en männsika är ledsen och inte vill vara levande så gör den slut på sitt liv var den än är. T ex springer in i en vägg. Nä jag tänker int ege upp. Jag har tid kvar. Här på slutenvården är man bara så länge man behöver. Inte en dag mer. Det är ju inte bara jag som är sjuk. Många mår dåligt och behöver hjälp. Jag kan skriva och har valt att tala öppet om mina svårigheter och problem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.