tisdag 4 juni 2019

Operation!

Var på Ersta kirurgmottagning och träffade en kvinnlig kirurg. Jag vägde in mig på hela 184 kg och jag hade ett bukomfång på 175 cm. Det är ju mer än vad jag är lång! Jag är 173 cm lång. Jag har ett BMI på 61. De tog EKG och jag ska lämna blodprover imorgon. Hon sa att jag skulle försöka gå ner 10 % av min vikt dvs ca 18 kg. Om jag inte klarar det får jag opereras i alla fall. För läget var så pass mycket akut att det är farligt att gå runt med denna extrema fetma.

Jag är glad över att jag får göra en operation. Jag ser fram emot den dag jag väger 100 kg. Jag skulle vilja väga 75 kg men det kanske är för mycket begärt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.