onsdag 19 juni 2019

älska mig

Jag brukar kolla på videos där folk som tagit livet av sig är med. Många tar livet av sig på grund av en partner och det tycker jag är jävligt dumt att ta livet av sig för nån annans skull. Ingen är värd det. Om ingen älskar en så finns det alltid en kosmisk kärlek. Du är älskad av universum. Sen om man tar livet av sig så har alla ens fiender vunnit och de som hatar en kommer gotta sig i ens elände. Så ta inte livet av dig. Det kan inte vara så illa. Jag som är kristen tror också på att Jesus älskar en. 

2 kommentarer:

  1. Hej! Hittade din blogg när jag googlade på " spökskrivare " kul att inte bara jag använder detta verktyg :D Är delad mening när det gäller självmord. Har själv haft en period med mörka tankar, pga kriget och överklagan mot FK. Tankar har varit att mina anhöriga skulle ha det bättre om jag inte fanns. Att livet skulle bli bättre utan dom. Jag ser inte självmord som en egoistisk handling. Ibland ser man har det gått så pass långt. Ta alla osynliga sjukdomar som inte tas på allvar, som psykiskohälsa ( i mitt fall utbrändhet ), vilken mörk sjukdom det kan bli om den inte behandlas i tid.
    Glad sommar // anna

    SvaraRadera
  2. var stark. bea du är en fin människa. kram maria

    SvaraRadera

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.