måndag 11 februari 2019

ECT

Jag har en hemmadag idag. Tänkte kanske eventuellt gå ut och äta en bit mat lite senare. Jag har funderat i kring min diagnos som är schizoaffektivt syndrom. Jag hade tidigare diagnosen bipolär sjukdom typ 1 men eftersom jag har  haft långa och ofta återkommande psykoser så passar det bäst in på shizoaffektivt jag tror själv jag har manisk typ men läkarna har inte sagt något om det. Depressioner har jag inte så mycket problem med det ar mest för för en kanske 10 15 år sedan så jag har nog inte depressiv typ. Det jag inte visste var att sjukdomen är en form av schizofreni dock en egen sjukdom och inte att förväcxlas med schizofreni även om de är nära varandra. Man kan säga att schizoaffektivt syndrom är som en korsbefruktning mellan schizofreni och bipolär sjukdom.


Jag läste lite om ECT behandling som är en elchockbehandling som man får i sövt  tillstånd. Är det någon som har provat? Jag skulle nog inte våga tror jag. Jag har hört at man kan få minnesförlust men annars är det  en effektiv behandling mot vad jag förstod det som främst depressioner

6 kommentarer:

  1. jag vill bara säga att du är vacker för den du är och en vacker kvinna är du med solstrålen. försök att se din väg framåt som possetiv kram från gotland visby

    SvaraRadera
  2. Beatrice Wahlberg du är en solstråle precis som du är du det var jag som skriver till dej på hp kram solstrålen

    SvaraRadera
  3. synd att du inte ville snacka med en ärlig rak på sak människa som mej på happy pancake

    SvaraRadera
  4. jag blev bara glad att du kom in på happy pancake kram. ursäkta att jag skrev mycket blev bara så glad du är vacker precis som du är du kram

    SvaraRadera
  5. hoppas du kan respektera mej med för den jag är 100% ärlig mot dej så som jag skrev på hp du är en vacker solstråle för den du är och du har en vacker figur med kram kram hör gärna av dej på johan.andersson227 eller min hangouts som är johanandersson974@gmail.com

    SvaraRadera

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.