måndag 3 juni 2013

Yes!

Det känns ganska bra nu med allt. Någon sorts ro har infunnit sig. Jag har en app på iphone där man skriver ned sin vikt regelbundet. Jag håller mig på ett dagsintag på 1500 kalorier. I morse åt jag 3 dl hälsofil, till lunch lite avokado och mozzarella med sallad och råkost och ikväll blir det kyckling utan skinn och grönsaker. Det känns jättekul att påbörjat denna resa. Faktiskt! Inte alls jobbigt, motigt eller  tungt utan tvärtom. Jag ska gå ner 90 kg. Det kommer ju ta sin lilla tid men tid har jag. Tänker ta det lite lugnt med motionen såhär i början. Gå en halvtimme om dagen. Sen kan jag träna mer allteftersom vikten kryper nedåt.

Jag vill kunna springa, få plats i stolar, bära normalstorlekar i kläder plus en massa annat. Ni får gärna komma med hälsotips! Bra träning för överviktiga eller vad fan man kan dricka på krogen som inte är en kaloribomb.

3 kommentarer:

  1. Jag tipsar om att simma eller gå med i en vattengympagrupp, jag förstår verkligen om det skulle kunna kännas pinsamt (jag ligger på drygt 90 kg och tycker själv att det är lite lätt pinigt, minst sagt men jag stålsätter mig) att visa sig i baddräkt, men skit i vad folk tycker. Simning är jättebra träning som inte är så fysiskt ansträngande, men jäklar vad man kan få träningsvärk ändå. Jag tror absolut att du skulle kunna få Fysisk Aktivitet på Recept (FaR), då får man rätt bra rabatt. Du har börjat jättebra, fortsätt så nu! Kram Bea.

    SvaraRadera
  2. 'Tis not now who's stout and bold, but who bears hunger best, and cold.

    SvaraRadera

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.