söndag 2 juni 2013

Nytt!

Medicinerna gör att jag känner mig lite numb känslomässigt. Liksom avtrubbad. Men igår så lossnade och jag grät. Det var skönt. Jag pratade med min bästis i telefon och hon förstod . Hon sa att jag förtjänade nån mycket bättre.

Den senaste tiden har jag köpt caffe latte på Seven Eleven varje morgon. En så kostar 28 kr så jag tänkte att det är smartare att köpa en ny kaffebryggare. Det blir billigare i längden.Min gamla är trasig. Den nya kostade 495 kr och lär väl hålla i 4 år. Det blir över 1500 koppar. Kaffe är ju ganska dyrt  men inte å dyrt som det kan bli om man går ut och köper färdigt.Om man köper en caffe latte varje dag på seven eleven i en månad blir det  ca 840 kr. Det blir en kostnad på över 40 000 kr om man skulle hålla fast vid denna vana varje dag i 4 år.  Det finns mycket svarta hål att stoppa pengar i om man inte tänker efter. Jag har ett ekonomiskt sinne egentligen. Men jag borde också heta "slösa" i andranamn.

Imorgon är det måndag och då hoppas jag att jag blir frisk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.