fredag 7 juni 2013

Resa

Var på polishuset och fixade pass. Nuförtiden måste man lämna fingeravtryck. Mitt vänstra pekfinger ville först inte men sen kom det ett avtryck. Nu är det bara vänta 5 arbetsdagar på passet och sticker jag till Berlin. Själv! Jag tycker om att resa själv och jag ska bo i en konstateljé.  Jag har bott i den förut. Det är ett litet rum och ett litet kök. Väldigt sparsmakat men det räcker för mig. Ateljén tillhör min pappas kusin. Tror hon vill ha 150 euro för en vecka. Jag ska vara där i en och halv. Hoppas bara det är ledigt. Annars får jag väl bo nån annanstans. Åker buss ner. Jag ska gå på strövtåg genom stan, fika, fotografera osv.

Berlin är en så vacker, dunkel och mystisk stad. Jag älskar Berlin. Vad synd fick precis meddelande om att ateljén var uthyrd. Får väl bo i sovsal alt ragga upp en tysk nä jag skojar. Det ordnar sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.